Naša história

Príbeh spoločnosti L’Oréal Paris:
110 rokov pokroku a zďaleka nie sme na konci...

1909 – začiatky spoločnosti L’Oréal:
Revolučná farba na vlasy a vizionársky zakladateľ 

Založenie spoločnosti L’Oréal v roku 1909 je spojené s prvým geniálnym nápadom chemika Eugèna Schuellera. Ženy túžili po krátkych blond vlasoch – ako hlásal trend chlapčenského vzhľadu. Schueller si nechal patentovať farbu na vlasy, ktorá bola (na rozdiel od akéhokoľvek iného výrobku na trhu v tom čase) úplne bezpečná na použitie. Farby na vlasy sa na najbližšie desaťročia stali centrom pozornosti spoločnosti. 

Brand Section History Image 1

1960 – 1979: Inovácia ako hnací motor emancipácie 

V 60. rokoch sa podľa vzoru Brigitte Bardotovej dostali do módy dlhé vlasy – rozviate a sexy alebo stiahnuté do drdola. Pod vedením Françoisa Dalleho držala spoločnosť krok s dobou: inovovala produkty, ktoré ženám poskytovali výsledky bez toho, aby sa znižovala ich bezpečnosť. Uvedenie domácej farby na vlasy značky Préférence na trh v 70. rokoch znamenalo pre firmu veľký medzník – vtedy vznikol svetoznámy slogan „Pretože ja za to stojím“. Išlo o prvé reklamné posolstvo, ktoré vyzdvihovalo dôležitosť sebaúcty. 

1980 – 1999: Pomoc ženám sebavedome čeliť svetu

Pretože v 80. rokoch čoraz viac žien obsadzovalo pracovné pozície a úlohy vo verejnom živote, spoločnosť L’Oréal Paris im ponúkala dekoratívnu kozmetiku a produkty starostlivosti o pleť, ktoré im mali pomôcť cítiť sa so sebou spokojne, udržať si mladý vzhľad a lepšie tak čeliť vonkajšiemu svetu.

Brand Section History Image 2

Po roku 2000 – začiatok nového milénia: nové hranice 

Prelom tisícročia predznamenával pre L’Oréal začiatok novej éry, v ktorej sa spoločnosť rýchlejšie rozširuje na nové trhy, do nových trhových segmentov a nových distribučných kanálov. Navyše sa začala pasovať s výzvou udržateľnosti. Zrodil sa nový rad produktov L’Oréal Men Expert, prvý rad prípravkov proti starnutiu pre mužov na masovom trhu, a značka využila možnosti digitálneho rozvoja dostatočne skôr ako konkurencia. Neprestajne inovuje, aby nezaostávala a držala krok s meniacim sa životným štýlom a potrebami spotrebiteľov.

Brand Section History Image 3