„Krása začína tam, kde sa žena nebojí byť sama sebou“, hovorí Aňa Geislerová k posolstvu kampane Le Défilé L’Oréal Paris

Herečka, spisovateľka a ambasádorka L’Oréal Paris Aňa Geislerová žiari nielen na filmovom plátne, ale aj na módnych prehliadkach. Tento rok reprezentovala český film aj ženskú silu na červenom koberci v Cannes a stala sa jednou z hlavných tvárí kampane Le Défilé L’Oréal Paris. V otvorenom rozhovore hovorí o sile ženského hlasu, odvahe aj význame láskavosti a solidarity.

novembra 05, 2025
Thumbnail01

Ste ambasádorkou projektu Le Défilé L’Oréal Paris. Čo pre vás osobne znamená byť jeho súčasťou?
Bez preháňania jeden z najväčších životných zážitkov a obrovskú poctu. A pocit spolupatričnosti so ženami, ktoré obdivujem, a zároveň aj prepojenie s tými, ktoré svoj moment of worth ešte len hľadajú.

Ste známa tým, že si vyberáte projekty, ktoré majú zmysel. Čo vás na tejto kampani oslovuje najviac?
Keď sa človek reálne rozhoduje, s čím spojí meno a život, mal by o danej veci niečo vedieť. Úprimne – aj ja som si dlhé roky myslela, že L’Oréal je skrátka len obria kozmetická firma.

Ale s postupom času – a aj vďaka tomu, aké ženy sa so značkou spojili – mi došlo, že zásadné je, čo L’Oréal hlása, čo robí pre ženy a akými činnosťami sa ich snaží motivovať, rozvíjať a často im pomáha dostať sa z ťažkých životných podmienok.

Poznať svoju cenu je totiž ľahké vysloviť, ale oveľa zložitejšie je naozaj vedieť, ako na to. Vo chvíli, keď som ponuku na spoluprácu dostala, som už chápala, že je to veľká česť.

 

Ako sa Aňa cíti na červenom koberci v porovnaní s úlohou pred kamerou

Thumbnail02

V Cannes ste podporili film Karavan. Čo pre vás znamenalo reprezentovať český úspech na medzinárodnej scéne s L’Oréal Paris za chrbtom?
Po tridsiatich rokoch sa podarilo českému filmu dostať sa do súťaže Un Certain Regard v Cannes. A to navyše snímke režírovanej ženou – Zuzanou Kirchnerovou.

Bol to pre nás všetkých obrovský úspech a pre mňa ešte znásobený tým, že som si červený koberec v Cannes užila nielen ako herečka v hlavnej úlohe Karavanu, ale aj ako ambasádorka L'Oréalu. Takže to boli dve veľké „prvýkrát“ naraz a cítila som sa ako vo sne.

Ako sa líši vaša príprava na filmovú úlohu pred kamerou od prípravy na veľkú spoločenskú udalosť, ako je festival v Cannes?

To sú úplne rozdielne veci. Pred kamerou sa väčšinou snažím čo najviac priblížiť pravde vo všetkých aspektoch, čo zahŕňa aj komplexnú prípravu.

Na koberci sa, naopak, snažím byť od reality čo najďalej! V tom zmysle, že človek sa na chvíľu premení na dokonale pripraveného na jednu úžasnú chvíľu. Je za ním celý tím ľudí, ktorí robia maximum pre to, aby všetko bolo dokonalé. Ale zároveň je veľmi dôležité zostať sám sebou a naozaj si danú chvíľu užiť.

Aké bolo zdieľať atmosféru festivalu s ikonickými ambasádorkami značky?
Podobné udalosti mi ukazujú, že všetci ľudia na svete sme v jadre rovnakí a spája nás práve naše človečenstvo. Máme sny, pochybnosti, výhry, prehry a mali by sme to tak chápať aj u ostatných. Myslím, že to je veľmi upokojujúci pocit.

 

Čo Aňa hovorí o odvahe, láskavosti a solidarite žien

Thumbnail03

Boli sebavedomie, odvaha a solidarita vždy vašou prirodzenou súčasťou, alebo ste sa k nim prepracovali postupne?
Myslím, že človek sa nikdy nerodí úplne hotový. Na mnohé veci prichádzame skúsenosťami a veľa nás učia aj chyby. Dokonca by som povedala, že tie najviac. Ja sa k tým svojim hlásim pomerne hrdo.
Sebavedomie je u mňa kolísavé, ale už naozaj viem, kto som a čo chcem, alebo nechcem. Odvaha je pre každého niečo trochu iné. Ale určitou mierou asi disponujem, aj keď je to niekedy možno skôr nedostatkom pudu sebazáchovy. Solidarita je vo mne, dúfam, ukotvená geneticky.

Ako vnímate ženskú solidaritu v dnešnej spoločnosti?
Ženská solidarita by mala logicky fungovať, pretože ešte stále žijeme vo svete, ktorý väčšinovo riadia muži. Rozhodujú aj o veciach, ktoré sami nepoznajú. My, ženy, by sme preto mali vedieť, že musíme spoločne bojovať za rovnakú vec — za seba aj našu časť populácie.

Ako sa vám darí zostať k sebe láskavá vo svete plnom tlaku na výkon?
Tak to neviem... Je to dôležité, ale myslím, že sa mi to veľmi nedarí. Som na seba veľmi prísna, ale zároveň mám rada „dríčov“. Takže mám pocit, že keď som na seba tvrdá, zároveň tým dosahujem to, že si vážim vlastnú pracovitosť. Dalo by sa teda povedať, že som k sebe vcelku láskavá – takým svojim špecifickým spôsobom.

 

Ako Aňa definuje skutočnú krásu

Čo pre vás osobne znamená krása?
Je všade okolo nás, ale musíme ju chcieť vidieť. Myslím, že schopnosť vnímať krásu posilnili aj naši rodičia, ktorí nám ju ukazovali vo všetkom – v prírode, umení aj ľuďoch. Kto ju postrehne, dokáže ju aj vytvoriť. Krása je teda pre mňa schopnosť ju vidieť.

Aký rituál vám pomáha cítiť sa krásna?
Červený rúž dokáže zachrániť všeličo…

Čo vás presvedčilo zaradiť do rutiny rad Revitalift Laser?
Na to, aby ma to presvedčilo, stačilo začať Revitalift naozaj používať. Ešte pred zahájením spolupráce som dostala sérum a krém a výsledky sa merali pred a po na špeciálnom prístroji. Keď to človek vidí na vlastné oči, už nie je potrebné ho o ničom presviedčať. A pridám ešte svoj najobľúbenejší produkt – Revitalift Filler očný krém! Ten naozaj zbožňujem!

Ktoré ženy sú pre Aňu najväčšou inšpiráciou – a prečo práve ony

Thumbnail04

Ktoré ženy inšpirujú vás?
Asi ženy, ktoré majú vášeň pre to, čo robia. Či už umelkyne, vedkyne alebo političky. Pre mňa je teda vzorom každý, kto vie, k čomu smeruje a dáva do toho všetko. Je to pani učiteľka, ktorá vedie deti s nadšením a láskou, alebo aj ženy, ktoré bojujú so životom a nevzdávajú to.

Ako by ste popísali ženu, ktorá vie, že za to stojí?
No práve tými slovami... Som žena, ktorá vie, za čo stojí. Pre každého je to niečo trochu iné, ale kto to dokáže povedať, už vie, čo to znamená.

Čo by ste poradili ženám, ktoré svoj hlas ešte len hľadajú?
Buďte odvážne vo svojich nárokoch a nebojte sa byť „problémistkami“. Pretože práve také ženy bývajú často najlepšie a najväčšie vizionárky. Tiež sa naučte hovoriť nie na všetko, čo nechcete.

Aňa Geislerová zosobňuje ženskú silu, autentickú krásu aj odvahu stáť si za svojím. Ako ambasádorka L’Oréal Paris inšpiruje ženy, aby objavili vlastnú hodnotu, verili svojmu hlasu a nebáli sa byť samy sebou. Pretože každá z nás za to stojí.

Prečítajte si viac o inšpiratívnom projekte Le Défilé.

 

Aňa Geislerová

(nar. 1976 v Prahe), držiteľka piatich Českých levov, ocenení z Berlinale aj San Sebastianu, sa stala ikonou českej kinematografie aj symbolom ženskej elegancie. Objavila sa na titulných stránkach popredných módnych časopisov a stala sa tvárou mnohých významných beauty a fashion projektov. Okrem filmovej a literárnej tvorby sa dlhodobo zaujíma o štýl, estetiku a ženskú krásu – a prirodzene tak stelesňuje filozofiu značky L’Oréal Paris, kde ako ambasádorka pre Česko a Slovensko reprezentuje posolstvo „Pretože ja za to stojím.“